Seniko studio
Broj 2-3/2009
Izdvajamo iz broja:
Broj 2-3-2009 - Ante Gavranović
Obrazovati se i obnavljati znanja kroz cjeloživotno učenje
Francuski stručnjaci za sir predstavili bogatstvo kulture sira
Vidošević: 2010. će biti jako opasna godina
Vlada spremna na nove mjere protiv krize
Završen europski kongres o kvaliteti - Dalibor Vikić
Okrugli stol: Analiza stanja i perspektive razvoja trgovine u Republici Hrvatskoj - D. Vikić
Prijevoznici HOK-a upozoravaju na nelojalnu konkurenciju i rad na crno
Obrazovanje danas – metodologija kreiranja budućnosti - Zekija Kršlak
Državno natjecanje učenika iz obrazovnog podsektora trgovina Prodavač za 2009.
HAMAG – neizostavna karika razvoja i jačanja malog i srednjeg poduzetništva
Tomislav Kovačević
Tomislav Kovačević, predsjednik Uprave
Tomislav Kovačević, predsjednik Uprave
Govorimo li o institucijama koje potiču razvoj malog i srednjeg poduzetništva, neizostavna među njima je Hrvatska agencija za malo gospodarstvo (HAMAG), najsnažnija agencija za poticanje i razvoj sektora malog i srednjeg poduzetništva (MSP).

Agencija je do prije tri godine bila prepoznatljiva najčešće po garancijama kojima jamči za poduzetničke projekte omogućavajući im na taj način da zažive u stvarnosti i općenito olakšavajući poduzetnicima pristup izvorima financiranja.

U posljednje vrijeme u svojstvu garancijskih agencija javljaju se i regionalne agencije koje jamče za niže iznose kredita i preuzimaju rizik za manje projekte, a HAMAG i dalje ostaje potpora razvoju većih investicijskih projekata. Jamstveni programi kreiraju se u skladu s potrebama tržišta i ono upućuje na značajan porast visine kredita posljednjih godina.

Kada je riječ o jamstvima, važno je spomenuti novi jamstveni program “Mikrokrediti” kojega je nedavno donijela Vlada RH a nastao je kao odgovor na prisutnu nelikvidnost na tržištu te poduzetnicima omogućava lakšu dostupnost financijskih sredstava. Iznos mikrokredita je 200.000,00 kn a jamstvo HAMAG-a je 70%. Sredstva kredita za koji se jamči mogu se koristiti kao kratkoročna, za osiguravanje likvidnosti poslovanja, ali i kao trajna obrtna sredstva te investicijska sredstva za manje investicijske projekte.

Za one poduzetnike koji imaju potrebu za većim iznosom sredstava potrebnih za održavanje likvidnosti, HAMAG nudi jamstveni program “Obrtni kapital”, po kojem jamči 50% za kredite od 3.000.000,00 kn.

Iako je u segmentu garancija polučila značajan rezultat (omogućivši gotovo dvije milijarde kuna investicija u gospodarstvo u posljednje tri godine), Agencija je djelokrug poslovanja proširila i na druge aktivnosti jačanja i razvoja MSP-a.

U sklopu Projekta “Mreža konzultanata”, Agencija provodi izobrazbu i certificiranje konzultanata za malo gospodarstvo i sufinancira njihove usluge u visini do 50 posto. Na taj način želi izgraditi kvalitetnu mrežu konzultanata i napraviti iskorak na način da konzultanti sudjeluju u svim fazama projekta, od pripreme pa sve do evaluacije, što u postojećoj praksi nije čest slučaj.

Sufinanciranje konzultantskih usluga značajan je poticaj koji poduzetniku olakšava korištenje usluge u svim fazama poslovanja i čini je dostupnijom.
Jedna od važnih aktivnosti koju Agencija provodi je dodjela bespovratnih potpora, sukladno godišnjem Operativnom programu poticanja malog i srednjeg poduzetništva. Projekti bespovratnih potpora namjenjeni su jačanju konkurentske sposobnosti, obrazovanju u poduzetništvu, poticanju razvoja poduzetništva u regijama te ostvarenju projekata EU za malo i srednje poduzetništvo.

Za poticanje MSP-a HAMAG je u prošloj godini isplatio gotovo 100 milijuna kuna bespovratnih sredstava od kojih je najviše dodjeljeno za jačanje konkurentnosti malog gospodarstva koje u prvom redu obuhvaća poticanje razvoja brzorastućih djelatnosti, stvaranje uvjeta za povećanje produktivnosti, povećanje broja malih i srednjih poduzeća utemeljenih na visokim tehnologijama, povećanje ulaganja u malo gospodarstvo, povećanje izvoza i ulaganje u cjeloživotno obrazovanje.

Poduzetnička infrastruktura u Hrvatskoj koju čine regionalne razvojne agencije, centri za poduzetništvo, poduzetnički inkubatori i tehnološki parkovi, sve je bolje razvijena, ali još uvijek nedovoljno povezana. Kroz programe poticaja HAMAG nastoji ojačati infrastrukturu, sufinancirajući određene aktivnosti njenih dionika, primjerice; promociju poduzetništva u regijama, izradu studija regionalnog i lokalnog razvoja, jačanje izvoznih potencijala, poticanje i privlačenje ulaganja i sl.

Jačanje poduzetničke infrastrukture HAMAG provodi i kroz edukaciju predstavnika regionalnih razvojnih agencija i poduzetničkih centara i to u vidu edukacije za pomoć poduzetnicima u vrijeme krize te stručnog osposobljavanja za pripremu projektnih prijedloga za povlačenje sredstava Europske unije.

Stečena znanja predstavnici regionalnih agencija i poduzetničkih centara prenose na poduzetnike čime utječu na njihovu bolju pripremljenost za konkuriranje na zahtjevnom tržištu EU.

Zanimljivo je da se HAMAG u vrlo kratkom razdoblju od male garancijske agencije isprofilirao u sveobuhvatnu razvojnu agenciju koja poduzetnicima nudi cjelovite razvojne pakete. Od početnika kojima je potreban savjet o ulasku u poslovanje i konkretne pomoći pristupa financiranju pa do uspješnih poduzetnika koji razvijaju poslovanje i ulažu u veće projekte, HAMAG može ponuditi kvalitetno rješenje ukoliko ocijeni investicijsku opravdanost.

Budućnost Agencija vidi u daljnjem poticaju MSP-a i osmišljavanju novih proizvoda za njegovo jačanje, a posebice u poticanju uspješnih izvoznika, brzorastućih i inovativnih tvrtki, jer je to dokazano najučinkovitiji način snažnog razvoja malog gospodarstva.

Izdvajamo iz broja:
Broj 2-3-2009
Obrazovati se i obnavljati znanja kroz cjeloživotno učenje
Francuski stručnjaci za sir predstavili bogatstvo kulture sira
Vidošević: 2010. će biti jako opasna godina
Vlada spremna na nove mjere protiv krize
Završen europski kongres o kvaliteti
Okrugli stol: Analiza stanja i perspektive razvoja trgovine u Republici Hrvatskoj
Prijevoznici HOK-a upozoravaju na nelojalnu konkurenciju i rad na crno
Obrazovanje danas – metodologija kreiranja budućnosti
Državno natjecanje učenika iz obrazovnog podsektora trgovina Prodavač za 2009.
Arhiva
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa