Seniko studio
Broj 2-3/2009
Izdvajamo iz broja:
Broj 2-3-2009 - Ante Gavranović
Obrazovati se i obnavljati znanja kroz cjeloživotno učenje
HAMAG – neizostavna karika razvoja i jačanja malog i srednjeg poduzetništva - Tomislav Kovačević
Francuski stručnjaci za sir predstavili bogatstvo kulture sira
Vlada spremna na nove mjere protiv krize
Završen europski kongres o kvaliteti - Dalibor Vikić
Okrugli stol: Analiza stanja i perspektive razvoja trgovine u Republici Hrvatskoj - D. Vikić
Prijevoznici HOK-a upozoravaju na nelojalnu konkurenciju i rad na crno
Obrazovanje danas – metodologija kreiranja budućnosti - Zekija Kršlak
Državno natjecanje učenika iz obrazovnog podsektora trgovina Prodavač za 2009.
Vidošević: 2010. će biti jako opasna godina
U ovoj godini se moraju stvoriti pretpostavke za preživljavanje u teškoj 2010., što prije svega uključuje rješavanje problema nelikividnosti i potrebu donošenja nacionalne gospodarske strategije

Predsjednik Hrvatske gospodarske komore (HGK) Nadan Vidošević upozorio je danas da ova godina neće biti najgora, već će jako opasna biti 2010. godina.

Ova 2009. neće biti najgora, već će 2010. biti jako, jako opasna. Svi koji ozbiljno misle u ovoj zemlji moraju se dobro koncentrirati i stvoriti prostor kako bi se prevladala ta 2010., kazao je Vidošević koji je na današnjoj Skupštini HGK te posebno upozorio na problem nelikividnosti i potrebu donošenja nacionalne strategije.

Smatra kako još uvijek ima vremena te kako ovu godinu treba iskoristiti za stvaranje pretpostavki za dugoročni održivi razvoj i pokušati sa što manje udara prebroditi 2010.

Vidošević je istaknuo kako je ova kriza, ma kako bolna bila, dobro došla kako bi prestali funkcionirati kao do sada.

Ponovio je pritom kako smo neodgovorni, trošimo više nego zarađujemo, nemamo radne navike te kako takav mentalitet treba mijenjati.

Predsjednik HGK smatra da Hrvatska mora jasno definirati svoju razvojnu politiku za budućnost i nužnim smatra donošenje nacionalne gospodarske strategije.

Strategija mora biti javni dokument kojeg će, slikovito se izrazio Vidošević, "moći pročitati i pastir na Velebitu i svjetioničar na Jabuci i ratar u Slavoniji".

Naravno da će prioritet i dalje biti tržišta regije, no, treba, kaže Vidošević, obnoviti kontakte s tržištima koja su u zadnjih 15 godina potpuno zapostavljena, pri čemu je naveo primjerice Indiju i arapske zemlje.

Vidošević je upozorio i na pitanje morala u poslovanju, odnosno na problem neplaćanja.

Najveći izraz nemorala je neplaćanje, tu nema opravdanja. Ne možete ne plaćati obveze, nema svetih krava, ni tečaja, ni likvidnosti, ni državnih obveza, obveze se moraju platiti, poručio je.

Rješavanje nelikvidnosti mora početi od države, rekao je Vidošević navodeći da je u Europskoj uniji donesena odluka po kojoj je rok plaćanja privatnog sektora ostao 90 dana, ali je rok plaćanja javnih institucija skraćen na 30 dana.

Osvrćući se na globalnu gospodarsku krizu, Vidošević je kazao kako je cijeli svijet dezorijentiran te kako svi love neki dobar znak. "Kriza je nevjerovatnih razmjera na globalnoj razini i do kada će trajati, to nitko ne zna", rekao je.

Direktorica Centra za makroekonomske analize HGK Jasna Belošević-Matić je istaknula kako je gospodarska kriza samo potencirala problem prevelike državne potrošnje u Hrvatskoj koju oslabljeni proračunski prihodi više neće moći pratiti.

Stoga je, kaže, nužno što hitnije pristupiti strukturnim promjenama i reformama koje bi omogućile smanjivanje proračunskih rashoda na razinu primjerenu postojećoj gospodarskoj situaciji i stupnju razvijenosti gospodarstva.
Belošević-Matić je istaknula i kako najveći izazovi i rizici za hrvatsko gospodarstvo tek predstoje, jer je kriza složenija i snažnija nego se prethodno očekivalo pa iziskuje od kreatora gospodarske politike povećani angažman.

Hrvatska se kao i mnoge europske zemlje u tranziciji, trenutno suočava s velikom kontrakcijom gospodarstva uz opasnost narušavanja stabilnosti domaće valute i financijskog sustava i to zbog višegodišnjih domaćih i vanjskih neravnoteža, kazala je. (H)

Izdvajamo iz broja:
Broj 2-3-2009
Obrazovati se i obnavljati znanja kroz cjeloživotno učenje
HAMAG – neizostavna karika razvoja i jačanja malog i srednjeg poduzetništva
Francuski stručnjaci za sir predstavili bogatstvo kulture sira
Vlada spremna na nove mjere protiv krize
Završen europski kongres o kvaliteti
Okrugli stol: Analiza stanja i perspektive razvoja trgovine u Republici Hrvatskoj
Prijevoznici HOK-a upozoravaju na nelojalnu konkurenciju i rad na crno
Obrazovanje danas – metodologija kreiranja budućnosti
Državno natjecanje učenika iz obrazovnog podsektora trgovina Prodavač za 2009.
Arhiva
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa