Seniko studio
Broj 2-3/2009
Izdvajamo iz broja:
Broj 2-3-2009 - Ante Gavranović
Obrazovati se i obnavljati znanja kroz cjeloživotno učenje
HAMAG – neizostavna karika razvoja i jačanja malog i srednjeg poduzetništva - Tomislav Kovačević
Francuski stručnjaci za sir predstavili bogatstvo kulture sira
Vidošević: 2010. će biti jako opasna godina
Vlada spremna na nove mjere protiv krize
Završen europski kongres o kvaliteti - Dalibor Vikić
Okrugli stol: Analiza stanja i perspektive razvoja trgovine u Republici Hrvatskoj - D. Vikić
Obrazovanje danas – metodologija kreiranja budućnosti - Zekija Kršlak
Državno natjecanje učenika iz obrazovnog podsektora trgovina Prodavač za 2009.
Prijevoznici HOK-a upozoravaju na nelojalnu konkurenciju i rad na crno
Stanje u prijevozu sami prijevoznici ocjenjuju kaotičnim

Rad na crno, nelojalna konkurencija, nedostatna i neprecizna zakonska regulativa za obavljanje taksi prijevoza, prespora i komplicirana birokracija, samo su neki od problema s kojima se suočavaju obrtnici prijevoznici na koje je upozorio predsjednik Ceha prijevoznika Hrvatske obrtničke komore (HOK) Vladimir Celiščak na današnjem 2. susretu prijevoznika HOK-a.

Došlo je do kaotičnog stanja u prijevozu, većina prijevoznika u nezavidnom je položaju i jedva sastavlja kraj s krajem, kazao je Celiščak.

Problem prijevoznicima predstavlja i prevelik broj propisa koji se izravno odnose na prijevoznike, a regulirani su desecima raznih zakona.

"Prosječan prijevoznik najveći dio svog vremena provodi na cesti s volanom te je gotovo nemoguće pratiti svakodnevne zakonske promjene", upozorio je Celiščak.

Mišljenja je kako bi se prije donošenja nekog zakona trebalo razgovarati s prijevoznicima. Time bi se, kaže, izbjegli mnogi nesporazumi, jer prijevoznici najbolje znaju probleme s kojima se suočavaju.

Predsjednik Ceha taksi prijevoznika Juraj Šnidarić kazao je da prijevoznici taksisti traže donošenje jedinstvenog pravilnika za obavljanje taksi prijevoza u Hrvatskoj te rigorozne kontrole i kazne za obavljanje rada na crno.

U nekim gradovima lokalna samouprava koncesije za taksi usluge dodjeljuje ljudima koji nemaju registrirani taksi djelatnost, istaknuo je Šnidarić.

Na problem rada na crno upozorio je i predsjednik Sekcije prijevoza putnika u cestovnom prometu Mario Pražen i istaknuo kako je taj problem naročito izražen kod kombi vozila, a zakonski je regulirano da se tim tipom vozila ne može obavljati putnički prijevoz.

Međutim, samo na području Šibensko-kninske županije registrirano je 240 takvih kombi vozila, a rad na crno takvim je vozilima teško dokazati jer nema dokaza naplate, kazao je.

Sekcija brodara traži zaštitu po pitanju kabotaže i cijene goriva. Apsurdno je, kaže predsjednik Sekcije Valter Grubica, da brodari unutar cijene goriva plaćaju 1,20 kuna za cestarinu.

Državni tajnik za promet u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Dražen Breglec smatra kako ima prostora za razgovor o problemu izdvajanja za cestarine koju u cijeni goriva plaćaju i brodari.

Breglec smatra kako bi se prijevoznici obrtnici trebali udruživati u klastere, da bi si tako mogli osigurati profitabilne i velike poslove, a time i svoj opstanak kad Hrvatska postane članica EU.

Ceh prijevoznika HOK-a okuplja oko 10 tisuća obrtnika prijevoznika. (H)

Izdvajamo iz broja:
Broj 2-3-2009
Obrazovati se i obnavljati znanja kroz cjeloživotno učenje
HAMAG – neizostavna karika razvoja i jačanja malog i srednjeg poduzetništva
Francuski stručnjaci za sir predstavili bogatstvo kulture sira
Vidošević: 2010. će biti jako opasna godina
Vlada spremna na nove mjere protiv krize
Završen europski kongres o kvaliteti
Okrugli stol: Analiza stanja i perspektive razvoja trgovine u Republici Hrvatskoj
Obrazovanje danas – metodologija kreiranja budućnosti
Državno natjecanje učenika iz obrazovnog podsektora trgovina Prodavač za 2009.
Arhiva
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa