15.04.2009.
Premija osiguravatelja u prvom kvartalu blago porasla
Ukupna bruto premija u odnosu na prvi kvartal 2007. godini porasla je za 1,21 posto na 2,58 milijardi kuna
Dvadeset i šest u Hrvatskoj aktivnih osiguravajućih društava u prvom tromjesečju ove godine zaračunala su bruto premiju od 2,58 milijardi kuna,objavila je Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga u svom redovitom izvješću.
U odnosu na isto razdoblje prethodne godine ukupna bruto premija porasla je za 1,21 posto, ako rezultate koje je objavila Hanfa za prvi ovogodišnji kvartal usporedimo s rezultatima koje je objavio Hrvatski ured za osiguranje za prvo tromjesečje 2008. godine.
U neživotnim osiguranjima u prvom ovogodišnjem kvartalu zaračunata je bruto premija od 2 milijarde kuna, dok su lani osigurvatelji zaračunali 1,96 milijardi. Ovogodišnja premija u neživotnim osiguranjima veća je za 1,84 posto.
Kod životnih osiguranja u ovoj godini zaračunato je 574,63 milijuna kuna, dok je lani kvartalna premija bila za oko pet milijuna kuna veća i iznosila je 580,07 milijuna kuna. Pad u odnosu na lanjski kvartal. Iznosi 0,94 posto.
Gledano po društvima, prema podacima Hanfe u svim kategorijama – životno, neživotno i ukupno – najveći udio u ukupnoj premiji ima Croatia osiguranje: u ukupnoj premiji 38,8 posto ili 999,35 milijuna kuna, kod životnih osiguranja 14,70 posto ili 84,46 milijuna kuna, a kod neživotnih osiguranja 45,72 posto ili 914,89 milijuna kuna.
Prema iznosu ukupne premije na drugom je mjestu Allianz s premijom od 280,34 milijuna kuna (10,88%), a treći Euroherc s 238,47 milijuna kuna (9,26%).
Allianz je u životnim osiguranjima donedavno bio tržišni lider, a sada je drugi s premijom od 78,85 milijuan kuna (13,72%), dok je treći GRAWE Hrvatska s 63,20 milijuna kuna (11%).
U neživotnim osiguranjima Croatiju slijede Euroherc s premijom od 238,47 milijuna kuna (11,92%) te Allianz 201,49 milijuna kuna (10,07%).
U odnosu na prije godinu dana na hrvatskom tržištu djeluju tri nova društva: KD Life, Victoria i Victoria životno osiguranje. (Bankamagazin)
|
|
|
|