11.04.2009.
HGspot u gubitku 21,5 mil. kuna
Manji prihod od prodaje uzrokovan je snažnim padom cijena IT asortimana i potrošačke elektronike
Tvrtka HGspot ostvarila je u prošloj godini 21,5 milijuna gubitka u odnosu na neto dobit od 11,05 milijuna kuna zabilježenu u 2007., priopćila je tvrtka na Zagrebačkoj burzi.
Kako stoji u jučerašnjem priopćenju, najveći utjecaj na gubitak imali su financijski rashodi, zbog značajno povećanih troškova financiranja uslijed financijske krize na tržištu kao i negativnih tečajnih razlika.
Naime, kako bi se smanjila izloženost tekućim trendovima na IT tržištu, tijekom 2008. godine poduzete su investicije i napori u proširenje asortimana proizvoda koji se sada prožima i na cjelovitu ponudu bijele tehnike i potrošačke elektronike, ističu iz HGspota.
U prošloj godini HGspot je ostvario i manje prihode od prodaje u zemlji i inozemstvu u iznosu od 325 milijuna kuna što je pad od 8,7 posto u odnosu na 2007. godinu.
Za razliku od inozemnih tržišta koja su tijekom cijele prethodne godine bila pod utjecajem značajnog usporavanja potražnje, broj prodanih komada na glavnim grupama proizvoda, informatičkoj opremi i potrošačkoj elektronici na domaćem tržištu u 2008. godini zabilježio je porast od 26 posto u odnosu na prethodnu godinu, navodi se u priopćenju.
Tako je glavni faktor za manji prihod od prodaje u odnosu na izrazito povećani broj prodanih komada snažna erozija cijena IT asortimana i potrošačke elektronike.
Naime, kako se navodi, snižavanje prodajnih cijena od strane vodećih svjetskih brandova u svrhu osvajanja tržišnih udjela, dodatno potaknuto recesijom odnosno smanjenjem potražnje na globalnom tržištu, ostavlja posljedice na retailerima jer su za postizanje iste razine prihoda primorani kontinuirano povećavati volumen svojih aktivnosti.
Za razliku od navedenog, proizvodnja vlastitih računala u 2008. godini porasla je za 11,3 posto.
Istodobno, poslovni rashodi povećani su za 0,5 posto u odnosu na 2007. godinu, na 353,5 milijuna kuna.
Razlozi povećanju poslovnih rashoda u odnosu na 2007. godinu su veća masa plaća zbog rasta broja zaposlenih kao posljedica preuzimanja i pripajanja franšiznih društva sa mrežom dućana, povećanje troška najma vezanog uz novostečenu maloprodajnu mrežu, te jednokratne korekcije stavki bilance (potraživanja od kupaca i zaliha, troškovi prethodnih godina).
Troškovi prodane robe smanjili su se na 280 milijuna kuna, odnosno 10 posto, što ukazuje na povećanje marže. (Bankamagazin)
|
|
|
|