Facebook
Twitter
LinkedIn
Google+
RSS
Međunarodno poslovanje
Trgovina
Robe
Edukacija
Potrošači
O marketingu
Info
Naslovnica
Naslovnica
>>
Trgovina
>>
Trgovina na malo
Četvrtak, 28.03.2024
Trgovina
Trgovina motornim vozilima
Trgovina na veliko
Trgovina na malo
Turizam
Promocije
Seniko studio
Kontakt
Oglašavanje
Časopis
O nama
Impressum
Trgovina na malo
13.03.2009.
Sve više Hrvata kupuje hranu u hipermarketima
Udio hipermarketa porastao je od 2005. do danas s 14 posto na 19 posto, dok su svi ostali formati zabilježili pad
Shopping monitor, istraživanje agencije GfK o preferencijama potrošača prema oblicima prodajnih mjesta kod kupovine prehrambenih proizvoda u 11 zemalja centralne i istočne Europe, pokazuje kako su u Hrvatskoj najpopularniji supermarketi (47%), zatim male trgovine/samoposluge (23%), zatim hipermarketi (19%) te diskontne trgovine (2%).
Kupnja hrane u hipermarketima (15 i više blagajni) najviše je zastupljena u Rumunjskoj (42%), Češkoj (39%), Rusiji (35%), a slijede Slovačka s 30 posto te Slovenija, Poljska i Mađarska s 29 posto.
Manje od Hrvata u hipermarketima hranu kupuju Srbi (16%), Ukrajinci (13%) i Bugari (10%).
U zadnje 4 godine učešće hipermarketa kao glavnog mjesta kupnje hrane u Hrvatskoj je poraslo s 14% na 19%. Preferiraju ga, više od ostalih, osobe u dobi od 30 do 39 godina, one s visokim obrazovanjem ali i oni koji žive u naseljima od 10 do 100 tisuća stanovnika.
Ispred Hrvatske, kada je u pitanju kupovanje u supermarketima (4 do 15 blagajni), jedino su Ukrajinci (48%), a slijede Slovenija s 42 posto i Bugarska s 34 posto.
Iako su supermarketi u Hrvatskoj dominantno pozicionirani njihov udio kontinuirano pada od 2005. godine (52%) na aktualnih 47%. Supermarkete najviše preferiraju osobe od 40 do 49 godina, oni sa srednjim obrazovanjem i gotovo 60% kupaca iz naselja između 10 i 100 tisuća stanovnika.
U malim dućanima ili malim samoposlugama (jedna do 3 blagajne) hranu kupuje trećina Slovaka, slijede Srbija i Mađarska (29%), i Poljska (27%).
U Hrvatskoj su i mali dućani u padu i to od 29 posto u 2005. na 23 posto u 2008. godini. Male dućane daleko najviše preferiraju osobe starije od 60 godina i iz naselja od 2 do 10 tisuća stanovnika ( po oko 40%).
Diskontne trgovine, pak, omiljeno su mjesto za kupovinu hrane kod 31 posto Poljaka, 27 posto Rusa i 25 posto Čeha, dok je u Hrvatskoj taj segment iznimno slabo pozicioniran sa samo dva posto tržišta.
Povezani članci
29.02.12
Trgovina na malo
Trgovci ne očekuju veće korekcije cijena zbog višeg PDV-a
20.09.10
Šira regija
EK zauzadava spekulacije i na tržištu roba
17.08.10
Prehrambeni proizvodi
Poslovni dnevnik: Hoćete uvoziti hranu? Može, uz dozvolu i polog
10.06.10
Seminari, konferencije
Uloga trgovine u hrvatskom gospodarstvu u procesu uključivanja u EU
17.05.10
Trgovina na malo
Unatoč krizi moderni formati trgovina dominiraju u zemljama CEE regije
Međunarodno poslovanje
|
Trgovina
|
Potrošači
|
Edukacija
|
Robe
|
O marketingu
|
Info
Opći uvjeti korištenja
|
O nama
|
Impressum
Copyright(c) 2006, Sva prava pridržana.
Design by:
Stedas
Geared by:
Corvus CMS
Tražilica
Upiši pojam
Newsletter
Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!
E-mail:
Anketa
Hoće li 2016. godina napokon biti bolja?
1. Svakako će biti bolja!
2. Ne očekujem veće pozitivne pomake.
3. Ne vjerujem da će biti bolja.