18.02.2009.
GM i Chrysler zatražili još 21,6 milijardi dolara zajmova
Nakon 17,4 milijarde dolara vrijednih državnih paketa odobrenih u prosincu, američki proizvođači traže dodatne zajmove kako bi spriječili odlazak u stečaj
Američki automobilski divovi General Motors i Chrysler zatražili su od američke vlade dodatnih 21,6 milijardi dolara zajmova, kako bi spriječili odlazak u stečaj i dobili još vremena za restrukturiranje.
Predstavljajući dugoročne planove održivosti poslovanja američkom ministarstvu financija, što je bio jedan od uvjeta 17,4 milijarde dolara vrijednih državnih paketa za spas koji su im odobreni u prosincu, obje su kompanije ustvrdile da će zajmove biti u stanju vratiti.
"Jasno je da će se od svih uključenih strana - kreditora, dobavljača, trgovaca, radnika, te samih čelnika automobilskih kompanija - očekivati da daju više kako bi se osigurala buduća održivost tih kompanija", kazao je glasnogovornik Bijele kuće Robert Gibbs.
General Motors je najavio otpuštanje 47.000 zaposlenih širom svijeta, zatvaranje tvornica, ukidanje brendova, rezanje proizvodnje, te izmjenu ponude radi povratka na održivu profitabilnost u roku od 24 mjeseca.
"To su potezi koje moramo poduzeti kako bismo preživjeli tekuću krizu industrije i pozicionirali GM za održivost i uspjeh", kazao je predsjednik uprave i izvršni direktor Rick Wagoner.
Najveći je američki proizvođač automobila priopćio da će do 2011. zatražiti dodatnih 16,6 milijardi dolara zajmova od američke vlade, povrh u prosincu dobivene 13,4 milijarde dolara.
GM-ov plan, kako je priopćeno iz te tvrtke, također ovisi o dobivanju šest milijardi dolara financijske pomoći od vlada Kanade, Njemačke, Velike Britanije, Švedske i Tajlanda, za jačanje likvidnosti njegovih operacija u tim zemljama.
Kompanija je upozorila da bi cijena pasivnosti bila još viša, te je trošak restrukturiranja kroz proglašenje bankrota procijenio na 100 milijardi dolara, upozorivši da bi u slučaju neuspjeha bilo izgubljeno do tri milijuna radnih mjesta.
Chrysler je pak iz vladinog programa spašavanja automobilskog sektora zatražio dodatnih pet milijardi dolara sredstava. Njegov plan uključuje ukidanje tri modela automobila, smanjenje proizvodnje za 100.000 vozila godišnje, ukidanje 3.000 radnih mjesta, te smanjenje fiksnih troškova za 700 milijuna dolara. (H)
|
|
 |
|