13.02.2009.
Pad prodaje automobila u Europi za 27 posto
Siječanj je bio najlošiji mjesec u posljednja dva desetljeća, s ukupno prodanih 958.517 automobila
Prodaja novih automobila u Europi u siječnju je pala za 27 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, a prodano je 355.000 vozila manje, pokazuju preliminarni podaci koje je u petak objavilo Europsko udruženje proizvođača automobila (ACEA).
To je deveti mjesec zaredom da se smanjio broj registriranih novih vozila.
Siječanj je bio najlošiji u posljednja dva desetljeća, s ukupno prodanih 958.517 automobila.
Statistički podaci se odnose na 28 zemalja, uključujući 25 zemalja Europske unije (Cipar i Malta nisu uključeni), te Island, Norvešku i Švicarsku.
Sva velika tržišta automobila, osim francuskog, pokazuju dvoznamenkastu stopu pada prodaje u siječnju u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
U Španjolskoj je zabilježen pad novoregistriranih vozila od 41,6 posto, u Italiji od 32,6 posto, a u Velikoj Britaniji od 30,9 posto. U Njemačkoj je pad iznosio 14,2 posto, a u Francuskoj 7,9 posto.
Nijedna od 28 zemalja nije izbjegla pad prodaje novih automobila, pri čemu je najveći pad, od 88 posto, zabilježen na Islandu, gdje je u siječnju prodano 170 novih automobila.
Njemački Volkswagen (marke VW, Audi, Seat, Škoda) bilježi pad prodaje od 20,1 posto, francuski PSA Peugeot Citroen od 24,8 posto, a Renault (marke Renault, Dacia) od 33,9 posto.
Američki General Motors (Opel, Vauxhall, Saab, Chevrolet) bilježi pad od 35,4 posto, a Ford (Ford, Volvo) od 21,8 posto.
Pad prodaje od 26 posto zabilježio je i talijanski Fiat (Fiat, Alfa Romeo, Lancia), dok je pad prodaje od 31,5 posto zabilježila japanska Toyota (Toyota, Lexus), 32,4-postotni pad njemački BMW (BMW, Mini) a 30,5-postotni pad Daimler (Mercedes, Smart). (H)
|
|
|
|