11.02.2009.
GfK: U Hrvatskoj 47 posto korisnika interneta
Hrvatska se nalazi na prosjeku zemalja CEE regije, dok su lideri korištenja interneta Estonija (70,3 posto stanovnika), Slovenija (67,5 posto), Austrija (58,7 posto) te Litva (56,9 posto)
Hrvatska se s oko 47,5 posto korisnika interneta u populaciji starijoj od 15 godina nalazi na 11. mjestu među 17 zemalja središnje i istočne Europe, pokazalo je istraživanje GfK "Internet Access and Usage in CEE Countries" dostavljeno danas iz zagrebačkog GfK.
Istraživanje je provedeno u jesen prošle godine na gotovo 17 tisuća ispitanika starijih od 15 godina u 17 zemalja navedene europske regije.
S obzirom da su rezultati istraživanja pokazali da je regionalni prosjek osobnog korištenja interneta u 17 zemalja 47 posto, za Hrvatsku se može reći i da se po tome nalazi negdje u sredini, dok su lideri korištenja interneta Estonija (70,3 posto stanovnika), Slovenija (67,5 posto), Austrija (58,7 posto) te Litva (56,9 posto).
U Hrvatskoj je u odnosu na 2007. korištenje interneta u istraživanoj populaciji poraslo 8 posto. To je svrstava među zemlje sa značajnijim rastom, gdje su još Mađarska i Poljska (s porastima od po 12 posto), Češka (10 posto), Slovačka i Ukrajina (po oko 9 posto) te Slovenija i Rumunjska (po 5 posto rasta).
Negdje u sredini (8. mjesto) Hrvatska je i po dnevnom korištenju interneta, što čini 56 posto od ukupnih korisnika.
Općenito, rezultati u tom dijelu istraživanja pokazuju da internet dnevno u gotovo svih 17 zemalja koristi više njih nego je prosječni postotak korištenja.
Iz vlastitog doma najviše internetu pristupaju Estonci i Slovenci (po 74 posto), dok to iz Hrvatske čini oko 47 posto korisnika, što je opet negdje u sredini.
Znatno lošije Hrvatska stoji s pristupom mobilnom internetu, u čemu je predzadnja s 3 posto korisnika koji to imaju. Na zadnjem mjestu u tome je Bugarska s 2 posto takvih korisnika, dok su prvi Latvijci (22 posto), a slijede Slovenci i Austrijaci (po oko 19 posto).
Najčešća usluga koja se koristi na internetu u svim zemljama je slanje i primanje elektronske pošte (e-mail), u čemu je Hrvatska s 59 posto u donjem dijelu ljestvice. Sličnu poziciju ima i kod korištenja usluge traženja novih vijesti na dnevnoj bazi, 'chatu', internet bankarstva te kupovanja putem interneta. (H)
|
|
|
|